7/8-24
Vi har tænkt at lave et kreativt værksted, hvor børnene har mulighed for at lave deres egen vandrende pind/blad. Vi vil tage pinde, blade, øjne og limpistoler med til dette.
De har også mulighed for at holde dyrene, hvis de har lyst.
En anden mulighed er, at lave et camouflage-løb. Her gemmer vi nogle ting, som camouflerer sig i naturen og nogle ting som ikke gør. Børnene får en plade, hvor alle tingene er på, og de skal prøve at finde så mange af tingene som muligt. De krydser af, hvis de finder tingen (men lader tingen ligge).
Evt. teori:
- Vidensformer
- Opmærksomhedens 3 faser
- Produktive spørgsmål
17/06-24
Praksisafprøvning: Vi har tænkt os at være visuelle og konkrete når vi formidler til børnene. Vi laver en aktivitet som lægger op til produktive/åbne spørgsmål. Vi vil også være tydelige i form af billeder/piktogrammer. vi vil lave en aktivitet hvor alle har mulighed for deltagelse (perifær legitim deltagelse). Vi vil også tage udgangspunkt i børnenes perspektiv, og at vi er omstillingsparate.
Vi har i undervisningen afprøvet at arbejde med forudsigelse, undersøgelse og refleksion ud fra en aktivitet om snegle. Her fik vi en snegl hver, og skulle undersøge hvilket mad den spiste. Undervejs lagde det op til en masse produktive spørgsmål, som vi skrev ned på tavlen, og snakkede om bagefter. Vi lavede også snegleræs, som en aktivitet.
Kommentarer
Send en kommentar